Kako sam pobedila rak dojke...onako JUNACKI!


Moja borba sa rakom dojke pocinje nekoliko dana nakon nove godine, znate one dane kada čestitamo svima novu godinu. Ja sam tog dana osetila jednu malu kvržicu ispod dojke, malu kao zrno pirinča, i tog dana sam otišla lekaru. Moj lekar ništa nije osetio ali mi je ipak prepisao mamografiju.


Posto mi je doktor rekao da ne oseća ništa rekla sam sebi da to može malo da pričeka. Jednog dana me je drugarica pozvala i rekla “ sanjala sam kako imaš rak”! Da li je to znak? Da li ipak trebam da se javim na pregled? Rekla sam sebi NE! Ipak je potrebno otići na taj pregled.
Vratila sam se kod svog doktora ali ovog puta sa svojim mužem... ustanovljen mi je rak dojke, ali nije zahvatio limfni sistem. Da sam čekala još nekoliko meseci, tretman i lečenje bi bilo još teze.

Lečenje i svakodnevni život
Lečenje ne mogu reci da nije bilo lako. Prvenstveno gubitak kose... umor... spavanje po ceo dan. Izmedju svakog tretmana imala sam dve nedelje odmora. U početku sam bila mrzovoljna, depresivna... sve dok se jednog dana nisam pogledala u ogledalu i rekla sebi: “ da li si ti normalna? Zar jedno malo djubre može tebi da uništi život? NE! Moram da se borim, ja sam jaka osoba!” Od tog trenutka počela sam da izlazim, da idem u shopping, da se staram o svojoj deci. Kada bih imala tretman, pustila bih muziku i uopšte njenih razmisljala. Kad bih bila umorna otspavala bih ali uveče izlazila sa svojim prijateljicama ili sa svojim mužem.
Nisam želela da spustim ruke, potreba dam bila svojoj deci, svom muzu i svim osobama oko sebe. BORILA SAM SE!

Ohrabljavajuci prijatelji
Od kada sam saznala da sam bolesna dobila sam poruke od osoba sa kojim nisam pričala godinama... sa tekstom da mi žele brz oporavak. Naravno, nismo pričali godinama, naravno nije cool pričati s’nikim samo kad je bolestan ali.... dobro i to prihvatam širokih ruku, sve sto je pozitivno. Čak sam i pristala da posetim jednog psihologa kako bih porazgovarala snjim. I tokom i posle tretmana. Stavise Moj psiholog je imao takođe rak tako da smo se potpuno razumeli. Bas mi je prijalo porazgovarati snjim o svemu sto osećam.
Mogu reci da mi je rak “sredio život”. Znam šta su mi sada prioriteti, znam šta mogu uraditi “posle” a šta odmah. Znam kako bolje treba živeti i šta mi “zagadjuje” život.


Svakoga dana “ čudovište” se smanjuje.
Nisam želela da uplasim decu pa da im kažem “znate moramo da pričamo”. Naravno znali su za moju bolest ali sam im objasnila na drugaciji način. Mama mi je poklonila knjigu gde se nalazilo jedno crno belo čudovište. Deci sam objasnila da je to ono sto živi u meni i da moramo da ga smanjimo na sitnu bubicu. Posle svakog tretmana uzeli smo bojice i zvrljali po cudovistu kako bi smo ga smanjili. Mogu vam reci da smo uzivali u tome.

Jednog dana ostale su samo noge čudovišta i zajedno smo ih precrtali... kraj tretmana....

Naravno kontrole su bile nastavljene svakog treceg meseca. Imala sam strah da se rak opet ne pojavi, ali ja se ipak nisam dala... imala sam projekte za svoj život....


Stvorila sam projekat “ 10 žene na 4000 metara nadmorske visine”. Nas 10. kone smo imali isti problem, uspele da ga se rešimo i da se popnemo na 4000 metara nadmorske visine. To je bio nas cilj.
Popeti se sam je teško ali zajedno možemo uspeti. I uspele smo. Kada smo se popele na tih 4000 metara bolest je bila iza nas. Okrenule smo se novom životu.

Nastaviti svoj život

Danas pričam lako o raku zato sto sam se pomirila sa tom bolešću. Nastavljam da živim tamo gde sam stala. Da, bolest je teška za prihvatiti, da tretmani su teški... ali se nisam dala. NE! Jaka sam osoba!

Danas znam kako treba živeti, misliti na svoje zdravlje i uživati u svakom trenutku.


Nema komentara:

Objavi komentar

Svaki Vaš komentar je bitan !

Pages