Vanjin savet osobama koje su saznale da boluju od Multiple Skleroze


Moje ime je Vanja, dacu vam nekoliko saveta koji su meni tekako pomogli da bolje razumem svoje stanje i da nastavim da zivim dalje.


Uzmite vremena da shvatite
Ah, ja se itekako sećam depresije kada sam saznala za bolest. U početku je bilo teško ali danas se smejem samoj sebi, stavise MS me je ojačala, pokazala mi je kako da se svodim sa svojim telom i kako da vodim brigu o sebi kao i o svom zdravlju.
Kada sam imala simptome MS nisam znala kako da se ponašam, umor, nervoza, bolovi... sada znam da kada nemam simptome da treba da uživam u životu a kada ih imam kako da ih sto bolje podnesem.

Naučite sto više o bolesti
Čim sam saznala za MS počela sam da čitam, sve sam živo naučila, ma specijalista sam mogla da postanem. Potrebno je znati sve o bolesti. Na primer naucila sam kako se telo ponaša kad imam simptome, kako se MS ponaša u organizmu. To mi je dalo snage da nastavim i da bolje shvatim svoje stanje.

Pričajte o vašim emocijama
U početku sam jako bila zatvorena u sebe, neke osobe su nervozne, neke placu, neke tuguju ja sam bile depresivna. Po razgovoru sa svojim suprugom i mojom prijateljicom digla sam se, nisam se dala, ok imam tu bolest moram nastaviti dalje jel sam potrebna drugima. Zato ne treba spustiti ruke već se boriti kao pravi borac.
Budite okruženi ljudima ( onim koji imaju osmehe do ušiju) decom, rodbinom. Danas postoje udruzenja koji vam takođe mogu pomoći da bolje prihvatite bolest i da je zajednickim snagama savladate.

Uživajte u sadasnjosti
U početku sam samo mislila o bolesti sve dok nisam odlucila da okrenem list i nastavim svoj život.
Tako morate i vi, prihvatite je, nastavite da živite, izlazite, družite se, provedite lepe trenutke sa porodicom, budite nasmejani, srećni i naravno vezbajte, to je jako bitno.

I naravno za kraj....
                      ostanite nasmejani
                      Živite život punim plućima
                      Uživajte sa svojom porodicom i bližnjima

                      Hranite se zdravo i naravno vezbajte

Nema komentara:

Objavi komentar

Svaki Vaš komentar je bitan !

Pages